Edzés előtti és utáni kiegészítők – biztonságosak és egészségesek a szervezet számára?

Az utóbbi időben sokan felvetik a sportolók biztonságának témáját étrend-kiegészítőikkel kapcsolatban. Az edzés előtti és utáni táplálékkiegészítők esetében is felmerül a biztonság kérdése. A kételyeket elsősorban a táplálkozási szakértők vetik fel, akik az egészséges táplálkozás hívei.

Sajnos sokan hamis információkat terjesztenek ezekről a termékekről. Azt azonban érdemes tudni, hogy edzők és sporttáplálkozási szakértők egyaránt ajánlják őket. Az ilyen típusú tápanyagok összetételét egy szakértői csoport laboratóriumokban teszteli. Táplálkozási mérnökök gondoskodnak arról, hogy az összetevők megfelelő mennyiségét hatékonyan biztosítsák anélkül, hogy az egészséget veszélyeztetné.

Az ilyen típusú tápanyagokat a testre vonatkozó kutatások és megfigyelések alapján állítják elő edzés után és edzés előtt. Érdemes azonban követni a gyártó ajánlásait az egyes termékek címkéjén. Ennek köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy a készítményt megfelelő adagban szedjük, és biztosan nem fogja károsan befolyásolni szervezetünk működését.

Mik azok az edzés előtti kiegészítők?

Van valami jó módszer a szervezet felkészítésére a fokozott erőfeszítésre? Sportolóknál is fontos, hogy a tervezett gyakorlat előtt a szervezetnek elegendő ereje legyen. Sok sportoló számára a megfelelő alak kialakításának minden szakasza fontos, még edzés előtt is.

Ennek lehetővé tételére számos érdekes edzés előtti táplálékkiegészítő kapható, melyek fő feladata a kellően nagy mennyiségű energia biztosítása szénhidrát formájában, illetve a szervezet edzésre való felkészítése. Sok sportoló rájön, hogy az izomépítés folyamata már edzés előtt is elkezdődhet.

Mit találhatunk az ilyen tápanyagok összetételében? A márkák széles választéka ellenére néha sok ismétlődő összetevőt találunk összetételükben. Mik az összetevők? Mindenekelőtt a citrullin-malát, amely a nitrogénszintézisért és a kreatin mennyiségének növeléséért felelős az izmokban. Az ezekben a tápanyagokban található taurin felelős a tápanyagok fokozott szállításáért a szervezetben.

Edzés utáni táplálékkiegészítők – mit kell tudni róluk?

Az edzés utáni kiegészítők tökéletes kiegészítői a sportolók napi étrendjének. Az olyan tápanyagokon kívül, mint a szénhidrát vagy a fehérje, elsősorban edzők és sporttáplálkozási szakértők ajánlják. Mi a hatása az edzés utáni táplálékkiegészítőknek? Mindenekelőtt az a képesség, hogy további adag energiát adjunk a szervezetnek – az ilyen típusú tápanyagokban sok szénhidrátot találunk, amelyek a májban glükózzá alakulva lehetővé teszik az erő visszanyerését.

Ezenkívül a szénhidrátok és a fehérjék egyaránt segítik az izomkatalízis folyamatának gátlását, és részt vesznek az izomrostok felépítésében, mivel bebizonyosodott, hogy az új sejtek létrehozásának folyamata csak edzés után megy végbe. Hogyan kell adagolni az edzés utáni kiegészítőket? Mindenekelőtt fontos, hogy elfogyasztásukra legkésőbb az edzés befejezése után 30 perccel kerüljön sor. Érdemes odafigyelni arra is, hogy ezek a termékek milyen fehérjéket tartalmaznak – keressen olyan fehérjéket tartalmazó tápanyagokat, mint például a kazein, amelyek lassan szívódnak fel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.