Mikor érdemes magnéziumot szedni? – edzéskiegészítés

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag az emberi szervezetben. Számos folyamatban vesz részt, többek között az ideg- és izomrendszer munkájának támogatása. Ráadásul a magnézium nagyon fontos közel 300 enzim működéséhez, amelyek az emberi szervezetben különböző típusú biokémiai reakciókat, például az izomfehérjék szintézisét befolyásolják. Mindez azt jelenti, hogy a magnézium az edzéskiegészítésben is kulcsszerepet játszik.

Magnézium és fizikai aktivitás – mit érdemes tudni?

Az adott szervezet helyzetétől, bizonyos tápanyagok szintjétől, stb. függően. A magnézium fogyasztása edzés előtt vagy után javasolt. Ez számos különböző változónak köszönhető, például annak, hogy a test természetesen izzad az edzés során, és sok értékes ásványi anyag, például magnézium, elveszik az izzadással. Ha szintje megfelelő volt a gyakorlatok megkezdése előtt, akkor elegendő az edzés utáni tevékenység következtében fellépő esések kompenzálására. Ez segít többek között az izmok ellazításában és a görcsök elkerülésében.

Ha azonban az edzés megkezdése előtt magnéziumhiány volt a szervezetben, akkor a testmozgás ennek az ásványi anyagnak még komolyabb csökkenését eredményezheti, ami nagyon veszélyes. Ilyen esetekben lehetőleg edzés előtt és után érdemes magnéziumot bevenni. Ezzel elkerülhető sok nem kívánt mellékhatás.

Mindez azt jelenti, hogy a magnéziumot megfelelő (gyakran nagy) mennyiségben kell juttatni a szervezetbe, különösen a sportolóknak. Emiatt érdemes a megfelelő magnézium tartalmú étrend-kiegészítőket beszerezni, amelyek segítik ennek az ásványi anyagnak a szintjét a megfelelő szinten tartani. Érdemes odafigyelni az SFD áruház kínálatára, melyben a magnéziumot és egyéb értékes tápanyagokat tartalmazó étrend-kiegészítők széles választéka található.

Mik a magnéziumhiány tünetei?

A magnéziumnak, mivel nagyon fontos ásványi anyag a szervezetünkben, sajnos elég gyakori hiánytünetei vannak. Következésképpen sokan figyelmen kívül hagyhatják ezt a problémát, még tudatlanságukból is. A magnéziumhiány leggyakrabban fáradtsággal, magas stresszel, krónikus betegségekkel, sőt öregedéssel magyarázható. Tehát milyen konkrét tünetek vonatkoznak a magnéziumhiányra?

  • A szemhéjak és a kezek remegése (leggyakrabban),
  • energiahiány (gyakran hosszan tartó),
  • a körmök és a haj rossz állapota,
  • Ízületi problémák,
  • Izomgörcsök (különösen a lábakban),
  • Fejfájás,
  • Alvási problémák,
  • Az immunrendszer gyengülése.

Ezek a magnéziumhiány leggyakoribb első tünetei, amelyek az adott helyzettől függően súlyosbodhatnak. Érdemes tesztekkel figyelni a magnézium szintjét, mert a szervezetben tartósan fennálló hiánya sokkal súlyosabb következményekkel járhat, ami megnyilvánulhat heves reggeli izomgörcsökben, csontok törékenységében, sőt szorongással, depresszióval is.

Mindez azt jelenti, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni a magnéziumot és azt, hogy az emberi szervezet ki van téve annak elvesztésének. Ez azt jelenti, hogy különösen a fizikai aktivitás során emlékezzen a magnéziumra, és ha szükséges, használjon pótlást. A legkiválóbb minőségű termékeket már évek óta árusító SFD áruház gazdag kínálatában különféle típusú étrend-kiegészítők, köztük magnézium-kiegészítők is megtalálhatók.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.